ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Pertama kali sy memberanikan diri untuk memulakan perniagaan alam maya ini....harap dapat diberi tunjuk ajar dari sifu-sifu...akak-akak ku sekelian......
jemput masuk ke kedai ku ini......

http://lynndaonlineshoppe.blogspot.com

Ahad, 19 Julai 2009

DeCouPaGe

Ari nih rajin nak n3....jadi layan je la yer......tengah keje mlm....sambil2 wat keje nih.....nyelam le sekali...huhuhu.... kat bawah nih ada le ckit projek deco yg dah dibuat..sebenarnya banyak...tapi x ambik gambo pon...ini pon gambo lama....org wat decoupage...kita pon nak..hehehe....layan je la yer kengkawan......

ini bekas kitar semula...bekas kueh raya tahun lepas.....bila dah di mekapkan cantik lak.....


SABAH TEA

Ladang Sabah tea...terletak dekat dengan pekan Ranau dlm 15minit perjalanan....pemandangan yang cantik dan nyaman......kat cni juga ada mcm2 tea...haiii pening nak pilih.....sy beli tuk adik jer 6 jenis tea...bio dia plak pening minum air tuh...hahahaha....
Selain sabah tea...ada gak kolam air panas......tapi ari tuh x sempat pegi....penat dah berjalan.....

layannnzzz






IKAN-IKAN JINAK

Ikan-ikan jinak...yg mana tidak takut atau lari bila kita dekat dengannya...malah makin banyak berkerumun keliling kita.....ari tuh kami sekeluarga pergi ke lokasi yang mungkin tidak ramai yg tahu..... lokasi yg melepasi pekan Ranau menghala ke Sandakan berdekatan dengan Sabah tea. Masa sampai x ada orang pon coz hari org bekerja.... tiket untuk mandi ngan ikan sebanyak rm10 seorang [bdk kecik free] selama 15 minit saja..... jadi hubby ngan ami je yg mandi....ngan ikan....sy cuma masukan kaki dlm air je....eeeee geliiii ...ikan2 tuh jinak betulll....besar2 plak tuh..... ami pun x lama duk dlm air...takut agaknya...ye la x pernah bersama ikan mcm tuh...setakat dia yg takutkan ikan ada le....hehehe. Hubby plak.... nak x nak kena la dia mandi selama 15 minit kalau x rugi la....kan bukan senang dapat mandi ngan ikan mcm tuh.....siap beli makanan ikan lagi.....apa lagi suka le ikan2 tuh....hahaha....makanan aku sudah sampai....agaknya mcm tuh le ikan tue ckp kan....huhuhu melalut plak dah aku nih.....pas mandi ngan ikan...kitaorg sambung mandi kat sungai yg sama tapi lokasi lain jauh ckit dari ikan...kang terperanjat plak ikan2 tuh kan.....sooo sila layannnzzzz......[ini kira promote jugak le kat korang ekkk...jueee ooo jueee...poee jgn x poee kat cni tau...hahaha]

CUTI-CUTI MALAYSIA

Jumpa lagi....




kali ini sy nak kongsikan pengalaman bercuti di KUNDASANG Sabah.... dah lama nak tido cni tapi.....x berkesempatan... cuma lalu jer.....Kira ini percutian kedua di kawasan tersebut.... pertama dulu bersama keluarga.... Sesiapa yg sampai Sabah...leh la tido disini...lokasi cantik dan menarik...kawasan sejuk di kaki bukit gunung kinabalu.... Sesiapa yg dah sampai tentu dah tau mcmana lokasi tempat ini kan...jadi mari kitaaaaaaaaaa layannnnnn.....








pic ayah ngan arwah mak...berlatarbelakang gunung kinabalu, ketika ini jam lebih kurang 0730 pagi. Disebabkan kami sampai petang semalamnya..gunung x nampak.... berkabus.. pekerja sana kata kalau nak tengok gunung waktu awal pagi.... jadi arwah mak ngan ayah bangun seawal pagi lepas sembahyang subuh terus duduk dekat beranda mengadap gunung.... waktu tuh tersergam indah gunung kinabalu....terang benderang...... ketika ini kami menginap di Pine Resort dan memilih lokasi yang betul-betul mengadap gunung.....








Sabtu, 11 Julai 2009

Serba sedikit berkenaan diri ini

Mungkin tidak ramai yg mengenai diri sy ini.... saya jarang menonjol..hehehe jadi x de yg kenal sangat... kalau warga WMC mesti kenal sy...wpun x ramai la.... nick baby_comel...
Saya baru mencantikan blog sy nih..itu pon kak ana ngan jue tolong..kalau x tah la....mcmana rupanya lagi skrg nih....thanks yer kak ana n jue...lain kali tolong lagi k....ahaksss....
Sambung balik berkenaan diri sy....sy bertugas dibawah Kementerian Dalam Negeri [badan beruniform] telah bertugas selama 18 tahun...[tua dah]. hubby juga satu pasukan..jadi xde masalah...masing2 paham tugas masing2. Selama bertugas dah 4 negeri sy merantau Negeri Sembilan, Pahang, Johor dan sekarang Sabah [puas berjalan..tapi dlm negara je la..hehehe] dan 5 kali pindah umah...naik lemas kalau pikir nak pindah....duk kemas barang...tang tuh yg malas.....
Anak baru sorang..sebab 7 tahun kahwin baru dapat sorang hero..... penantian yang lama.... tapi alhamdullillah dapat juga anak......hubby la yg paling seronok ada geng dia main dlm umah... sekarang dia dah umur 3 tahun dan banyak mulut..puas melayan....kadang kecian gak..dia xde kawan nak main....mak n ayahnya je la kawan dia ajak main.....
Sy berminat dalam hiasan rumah selepas join WMC dan jumpa kengkawan yang lain yg mempunyai minat yg sama.... tapi sekarang baru nak kumpul ckit2.... ada yg dah beli tapi simpan bawah "katil" coz xde tempat nak letak...tunggu lemari besooo....huhuhu[tunggu bonus ujung tahun]
Selain hiasan sy suka kumpul barang2 antik.....nanti ada masa sy masukkan pic kat dlm nih....dan juga suka kumpul duit2 lama,duit no radar dan duit no cantik....hehehe dan jugak kumpul IBU DUIT...hah nak tau....pm la sy k....Duit syling plak....dah terkumpul 3 set....dari duit parlimen hingga yg ada sekarang.....sekarang nih payah dah nak dapat duit parlimen.... kalau sy dapat sy akan asingkan dan simpan.....
Hmmm...rasanya dah panjang cite pagi nih....sementara nak tunggu imsak...[puasa ganti].
Lain kali kita sambung lagi yer....

LAGI KOLEKSI TRAY




KOLEKSI TRAY











Salam semua....




Terima kasih kepda yang sudi melawat blog sy yg x seberapa nih...kanak2 baru nak belajar....masih merangkak2 lagi...hehehe....




Di sini sy nak kongsikan beberapa tray yg sy kumpulkan...hehehe...saja...sebab cantik....wat perhiasan jer.... silalah cuci2 mata anda yer.....wat ilang ngantuk...huhuhu...ahaks...