ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Pertama kali sy memberanikan diri untuk memulakan perniagaan alam maya ini....harap dapat diberi tunjuk ajar dari sifu-sifu...akak-akak ku sekelian......
jemput masuk ke kedai ku ini......

http://lynndaonlineshoppe.blogspot.com

Selasa, 29 Jun 2010

Bunga reben

Salam sejahtera kepada semua kawan2 alam mayaku......sejak kebelakangan ini aku malas nak mengupdatekan blog ku ini.....tah la.....bz memanjang......lalala...tah hapa yg dibz kan pon x tau le....bak kata toke pelita eija.....dah bersawang blog makcik...wakakaka.....meh arr eija tolong buang sawang kek blog aku nih....lalalalala....

Jadi layan le......bunga rebenku ini...ketika mengikuti kursus dengan Pn Ann di KK.......[punya le lama baru rajin nak masukan dlm blog]...... lepas mengikuti kursus barulah ku tahu cara2 membuat bunga-bungaan seperti gambar dibawah...... Ikutkan bila dah siap di jadikan bantal....tapi sayang punya pasal.......aku buatkan frem dan gantung dibilik......cantik lagi......

Pada Pn Ann....terima kasih atas pembelajaran yg amat bernilai buat diriku......





Jumaat, 7 Mei 2010

SeLaMaT HaRi IbU

KERINDUAN YANG TIDAK TERTANGGUNG......BILA TIBANYA HARI IBU....
TIADA UCAPAN YANG DAPAT DILUAHKAN.....
TIADA HADIAH DAPAT DIBERIKAN...
HANYA DOA YANG MENGIRINGIMU....
IBU......ENGKAU ADALAH RATU DALAM HIDUPKU BUAT SELAMANYA...
AL-FATIHAH
BUAT IBU TERSAYANG
ROSLIYAH BT DAIM



Untuk Mu Ibu

Oh! Ibu
Kau disiram bayu pagi
Kehilangan terasa kini
Dan kesepian

Dan aku
Bagai purnama gerhana
Di ibarat lautan kering
Tiada tempat ku layarkan

Hasratku ini
Masih belum sempat
Kubuktikannya kepadamu
Ibu tersayang
Kucurahkan rasa hati

Ku tatapi potret mu berulang kali
Kurenungkan kalimah yang diberi

Tuhan Yang Esa
Ampuni dosa ibu
Tempatkan mereka
Di antara kekasih kekasihMu

Oh! Ibu
Kau kasih sejati
Kutaburkan doa
Untukmu ibu

Ampunilah dosaku
Sejak ku dilahirkan
Hingga akhir hayatmu

Saat ini
Kuteruskan hidup
Tanpa bersamamu ibu

Ibu...

Jumaat, 16 April 2010

SALAM SEMUA KENGKAWAN

N3 kali ini berkenaan barangan antik yg sy ngan arwah mak sy cari ketika pergi ke Rengit tahun 2008 2 bulan sebelum mak sy meninggal dunia.........nih la kenangan terakhir sy bersama arwah mak sy......dan juga kali pertama dia ke sana......



Rabu, 17 Februari 2010

Akhirnya mood rajin ku datang kembaliii


uuuuuuuuuuuuuwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....
lamanya tido......berbulan-bulan x bangun2....hish3x.....apa nak jadi dengan ko nih Linda oiii......
rumah dah naik bersawang dah ni......bangun....bangun...bangun dan panaskan badan ko yg dah bertambah bulat tuh....waaakakaka....bulat dah weiiii.....
aramak...xleh jadi nih...kena segarkan diri di dalam sungai yang airnya jernih dan nyaman.....ehhhh apa yg aku mengarut nih...alahaiiiii.......

wahai sahabat2 ku sekelian......
wpun me x mengupdatekan blog me ini...tapiiiii...blog kengkawan sentiasa dikumjungi...hehehe.....x caya???....maka percaya lah....huhuhuhu

setelah sekian lama x update umah ku ini......terima la n3 yang dah usang ini.....pic masa buat open house tahun lepas....lalala...














nih plak....n3 masa beraya di kg suami......
pic adik beradik....anak buah dan cucu2 me...wahhh ramai wooo...me dah ada pangkat x berbayo....NENEK INDA....huhuhuhu



anakku yg berbaju kuning...pemberian arwah neneknya....tapi arwah xsempat tengok :(



pic anak dara sunti...dan masih belum berpunya...hmmm yo ko tuh...lalala

Jumaat, 9 Oktober 2009

jEMPuT LAyari WeBsiTe Ini....Free Jer...hehehe



CUBA JANGAN X CUBA.....YANG PENTING FREE...X PAYAH BAYO APA2.....

Ahad, 13 September 2009

e-card dari ku

sudilah terima e-card ku ini yer...
Glitter Photos


KEPADA SEMUA KAKAK-KAKAK DAN ADIK-ADIKKU DI ALAM MAYA INI.....SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI DARI KU SEKELUARGA. DIKESEMPATAN INI KU MENYUSUN 10 JARI MEMOHON AMPUN DAN MAAF SEKIRANYA SELAMA KITA BERSAMA DI ALAM MAYA INI..ADA TERGURIS HATI DAN TERKASAR BAHASA...SEMOGA LEBARAN KALI INI MENGERATKAN LAGI HUBUNGAN KITA.. BIARPUN KITA BERJAUHAN NAMUN...DALAM HATI KITA TETAP DEKAT...

Kepada adik-adikku....yayang, adik dan anja.... buat pertama kali dalam hidup kita...kita beraya tanpa seorang ibu...along harap kalian tabah menempuh saat ini... walaupun tahun ini kita tidak dapat bersama meraikan AIDILFITRI...along harap kalian bahagia bersama keluarga masing-masing...cuma pada anja....along tau kamu akan sedih nanti dipagi raya sebab hanya kamu dan angah je yg ada dikampung...semua persiapan kamu buat sorang-sorang...kuatkan semangat dik....ALLAH sedang menduga kita...diharap tahun depan kita dapat meraikan AIDILFITRI dan menziarahi pusara mak bersama-sama...insyaALLAH...
AL-FATIHAH BUAT ARWAH IBUKU ROSLIYAH BTE DAIM....al-fatihah





Khamis, 3 September 2009

hAi... hAi... hAi

Lama x N3 dlm blog ku ini.....bz sokmo...hehehe.... ari nih marilah kita cuci mata dengan hasil duit ku...hehehe..bukan hasil tangan ku yer.....layanzzzzz

jEmPut MaKaN YeR KenGKaWan









AiSkRiM & KeK

ini hasil seni tangan ku yg keras...... jemput le rasa aiskrim nih yer...buatan MALAYSIA tau...huhuhu













Jumaat, 21 Ogos 2009

SALAM RAMADHAN



KEPADA SEMUA KAWAN-KAWAN KU X KIRA DIMANA BERADA.....

Selamat menjalani ibadah puasa......dan mohon kemaafan sekiranya selama kita berkenalan ada tersinggung atau terguris perasaan....
Semoga kedatangan RAMADHAN kali ini membawa seribu keinsafan dalam diri kita semua....AMIN

Ahad, 19 Julai 2009

DeCouPaGe

Ari nih rajin nak n3....jadi layan je la yer......tengah keje mlm....sambil2 wat keje nih.....nyelam le sekali...huhuhu.... kat bawah nih ada le ckit projek deco yg dah dibuat..sebenarnya banyak...tapi x ambik gambo pon...ini pon gambo lama....org wat decoupage...kita pon nak..hehehe....layan je la yer kengkawan......

ini bekas kitar semula...bekas kueh raya tahun lepas.....bila dah di mekapkan cantik lak.....


SABAH TEA

Ladang Sabah tea...terletak dekat dengan pekan Ranau dlm 15minit perjalanan....pemandangan yang cantik dan nyaman......kat cni juga ada mcm2 tea...haiii pening nak pilih.....sy beli tuk adik jer 6 jenis tea...bio dia plak pening minum air tuh...hahahaha....
Selain sabah tea...ada gak kolam air panas......tapi ari tuh x sempat pegi....penat dah berjalan.....

layannnzzz






IKAN-IKAN JINAK

Ikan-ikan jinak...yg mana tidak takut atau lari bila kita dekat dengannya...malah makin banyak berkerumun keliling kita.....ari tuh kami sekeluarga pergi ke lokasi yang mungkin tidak ramai yg tahu..... lokasi yg melepasi pekan Ranau menghala ke Sandakan berdekatan dengan Sabah tea. Masa sampai x ada orang pon coz hari org bekerja.... tiket untuk mandi ngan ikan sebanyak rm10 seorang [bdk kecik free] selama 15 minit saja..... jadi hubby ngan ami je yg mandi....ngan ikan....sy cuma masukan kaki dlm air je....eeeee geliiii ...ikan2 tuh jinak betulll....besar2 plak tuh..... ami pun x lama duk dlm air...takut agaknya...ye la x pernah bersama ikan mcm tuh...setakat dia yg takutkan ikan ada le....hehehe. Hubby plak.... nak x nak kena la dia mandi selama 15 minit kalau x rugi la....kan bukan senang dapat mandi ngan ikan mcm tuh.....siap beli makanan ikan lagi.....apa lagi suka le ikan2 tuh....hahaha....makanan aku sudah sampai....agaknya mcm tuh le ikan tue ckp kan....huhuhu melalut plak dah aku nih.....pas mandi ngan ikan...kitaorg sambung mandi kat sungai yg sama tapi lokasi lain jauh ckit dari ikan...kang terperanjat plak ikan2 tuh kan.....sooo sila layannnzzzz......[ini kira promote jugak le kat korang ekkk...jueee ooo jueee...poee jgn x poee kat cni tau...hahaha]

CUTI-CUTI MALAYSIA

Jumpa lagi....




kali ini sy nak kongsikan pengalaman bercuti di KUNDASANG Sabah.... dah lama nak tido cni tapi.....x berkesempatan... cuma lalu jer.....Kira ini percutian kedua di kawasan tersebut.... pertama dulu bersama keluarga.... Sesiapa yg sampai Sabah...leh la tido disini...lokasi cantik dan menarik...kawasan sejuk di kaki bukit gunung kinabalu.... Sesiapa yg dah sampai tentu dah tau mcmana lokasi tempat ini kan...jadi mari kitaaaaaaaaaa layannnnnn.....








pic ayah ngan arwah mak...berlatarbelakang gunung kinabalu, ketika ini jam lebih kurang 0730 pagi. Disebabkan kami sampai petang semalamnya..gunung x nampak.... berkabus.. pekerja sana kata kalau nak tengok gunung waktu awal pagi.... jadi arwah mak ngan ayah bangun seawal pagi lepas sembahyang subuh terus duduk dekat beranda mengadap gunung.... waktu tuh tersergam indah gunung kinabalu....terang benderang...... ketika ini kami menginap di Pine Resort dan memilih lokasi yang betul-betul mengadap gunung.....